bad luck en vakantie week❤️

6 juni 2018 - Iloilo City, Filipijnen

Hallo lieve allemaal,

Het duurde eventjes tot ik begon met een nieuwe blog. Deze week begon super leuk maar eindigde wat minder.

Vrijdag 25 Mei

We zijn allemaal lekker vroeg op gestaan om een lange busrit te maken naar antique. Daar hebben we ons weekend gespendeerd in een bamboehutje. Het was toch iets te terug naar de natuur voor ons. We zouden er eigenlijk 2 nachtjes verblijven maar door alle leuke mieren die over ons bedden heen liepen  hadden we er voor gekozen er een nachtje van te maken. Dat nachtje was overigens wel heel leuk om mee te maken. Op het resort of ja resort van Filipijnse begrippen kon je in een hele grote soepkom een warme bad nemen. Dit hebben wij dan ook allemaal gedaan. Dit was zo lekker ontspannend. In de ochtend zijn we gaan tube raften. Nou dit was dus niet wat we er van verwacht heten. De tour hete extreme er was alleen weinig extreme aan. Het was wel super leuk om te doen. Hierna zijn we met zn alle achterop de motor gegaan terug baar de bewoonde wereld. We kregen allemaal een eigen motor waar we achterop mochten zitten facking vet natuurlijk. Eenmaal beneden hebben we de lange maar mooie busreis naar miagao terug genomen.

Zondag 26 Mei

Vandaag zijn we de hele dag naar een waterpark geweest in Iloilo city.

maandag 27 Mei

Vandaag begonnen we weer met onze stage in het ziekenhuis. We gingen meteen natuurlijk weer eerst kijken bij de operatie kamer en bevallingskamer. Er zouden die dag 3 operaties plaats vinden. Deze begonnen wat later omdat de arts er nog niet was. Heel toevallig ging ik ff stiekem kijken of er een vrouw op de bevallings kamer lag. ja hoor ik stiekem door de deurpost kijken. Ik rende naar de rest want er was een bevalling. Die dag hebben we 2 bevallingen mee geholpen en 3 operaties gezien.

die avond hebben we meegelopen met een aids wandeling. Aan het einde werden en langzamer meer steeds meer klasgenootjes ziek. ondertussen lagen er al 3 in het Health Centre. ik dacht ga vroeg slapen en hopen dat ik niet ziek wordt. Die avond maakte daphne mij wakker dat ze mee ging naar het Health Centre want de rest was ook ziek. Ik stond op en was ook super misselijk en had buikpijn. Ik had ook maar besloten om mee te gaan. Ja jongens jullie lezen het goed. Ik ben voor de 2 de x ziek geworden. Daar lag ik dan in een iets andere primitievere ziekenhuis als de eerste x kotsend op een strand bedje. Het bleek dus dat 6 van de 8 een parasiet had. ja ik heb dus nu 2 x een parasiet gehad. wel 2 verschillende dat is dan ook weer super leuk #not.😪

Die hele week hebben we geen stage gelopen om lekker uit te zieken. We waren wel allemaal een beetje in de stress want vrijdag zouden we op vakantie gaan.

vrijdag 1 Juni

Vandaag is de dag dat ik vakantie heb woopwoop. Ik voelde me weer helemaal beter dus we hadden besloten om toch op vakantie te gaan.  5 uur daar ging die dan de wekker. Om 6 uur zaten we in de jeepney naar het vliegveld. De vlucht naar palawan was een niet fijne ervaring in een vliegtuig. Een vlucht van 45 min duurde nu 2 uur. We konden niet landen vanwege slecht weer. We stegen steeds weer op en daalde weer. Na 3x proberen om te landen was het eindelijk gelukt. Daar kwamen we dan aan op het mooiste eiland van de wereld (Palawan) in de regen. Vanaf het vliegtuig moesten we ongeveer 4 uur in een van zitten naar onze eerste vakantie bestemming Port barton. Wow wat zaten we in een mooi klein resortje. Hier blijven we 4 nachtjes. Meteen bikini aan en hop naar het strand om wat te eten en te zwemmen. WOW wat is dit prachtig zeg. Die avond gingen we vroeg naar bed omdat ik toch best moe was van de reis en de vakantie de volgende dag goed wou beginnen. Daphne en Anne-fleur zijn nog naar een barretje geweest.

zaterdag 2 Juni

vandaag hebben we lekker aan het strand gelegen en gezwommen. In de middag begon het helaas een beetje te regenen. we hadden toen besloten om een lekkere massage van een uur te nemen ECHT GENIETEN. die avond hebben we lekker in ons resort gegeten. De eigenaar is duits dus de menu kaart was redelijk normaal. we hebben allemaal lekker ene cordon bleu en schnitzel op. De rest van de avond hebben we kaart spelletjes gedaan met nog een andere Nederlands meisje die al 6 maanden aan het reizen is.

zondag 3 juni

vandaag hebben we een privé boot tour gedaan. wou was dit mooi. we hebben gezwommen met schildpadden zeesterren gezien en lekker lang gesnorkeld. Hierna kwamen we aan op het privé eilandje. Hier gaan we overnachten op het strand. Die avond hebben we een kampvuur gemaakt. En sommige maakt muziek. Ik moest wel ff schakelen ik had mezelf nooit in Nederland zo zien zitten. De nacht brak aan en we gingen slapen in een 2 persoon tentje met z’n 4 lekker knus dus. ook hadden we geen matras en dekens. In het begin was het wel ff lachen maar daarna steeds minder. Ik heb de hele nacht niet geslapen. Ik ben samen met Katie om 5 uur opgestaan om de zonsopkomst te bekijken. WOW dit was echt super bijzonder.

maandag 4 juni

Na lekker de zons opkomst gezien te hebben hebben we lekker ontbeten en zijn we verder gegaan met de tour. Als eerste gingen we naar een super mooie waterval. wat was dit water wel super koud. Na wat mooie foto’s gemaakt te hebben. gingen we weer verder.  Hierna hebben we nog lekker gesnorkeld. Eenmaal terug op het resort zouden we allemaal ff een middag dutje doen, nou dit werden een paar uurtjes meer. Naar lekker gedoucht te hebben zijn we gaan eten. Hier hebben ze zulke leuke tentjes. we belande uiteindelijk in een reggae bar waar Daphne en Anne-Fleur eerder waren geweest. Hier hebben we een cocktail gedronken met 2 andere Nederlandse meisjes. Lekker op tijd naar bed want de volgende dag hadden we een vroege rit in een van naar onze volgende locatie el nido.

Dinsdag 5 Juni

Vandaag ben ik 6 weekjes alweer van huis wat gaat de tijd snel. Om 8 uur zaten we in een busje naar El Nido. De rit duurde ongeveer 3,5 uur. WoW dit is ook al zo mooi. eenmaal in het resort weer meteen onze bikini aangedaan en op naar het strand. Hier hebben we lekker de hele dag op een strand bedje gelegen. we zagen dat er een zipline was. Deze ging over de zee 😱. WOW wat gaf dit een adrenaline kick super leuk. je kon kiezen om zittend te gaan of in de superman houding liggend dus. dit hebben we gedaan. Hierna zijn we thuis gaan douche. Na ons helemaal mooi gemaakt te hebben wat 2 uur duurde 😱 zijn we naar een restaurantje gegaan. Hierna hebben we cocktails gedronken en lekker gedanst.

ik stop maar gouw met schrijven want de blog duurt veel te lang. Ik ga weer gouw genieten van de super leuke mooie vakantie❤️🌴💕

1. Patricia valentijn:
    6 juni 2018
    Super mooi verhaal en ervaring.
    Dit pakken ze je niet meer van je af💋😎🍸
  2. Shirley:
    6 juni 2018
    Wauw mooi dat je dit mag meemaken meis! ♥️
  3. Diny:
    6 juni 2018
    Hoi tijd gaat inderdaad snel en wat heb je al een schat aan ervaring opgedaan gr.Diny