reis naar ilo ilo

30 april 2018 - Iloilo City, Filipijnen

18;50 filipijnse tijd: jaja daar zijn we dan, na een hele leuke spannende maar zware reis. zijn we dan eindelijk in de filipijenne aangekomen. we reden naar ons huisje in een cheepney, het vervoersmiddel hier in de filipijnen. het lijkt een beetje op een amerikaanse schoolbus. dit ritje naar ons dorp was zo leuk en erg indrukwekkend. je zag zo veel verschillende gekke dingen. ohja het verkeer hier is ook nog een klein dingetje die is er namelijk niet. iedereen rijdt kriskras door elkaar en wie het hardste toetert heeft voorrang.

daar zit ik dan al bijna een weekje in me kamertje jn miagao.  de eerste dag waren  meteen uitgenodigd bij de vice burgemeester. hij heeft ons de niet toeristische plekjes vab miagao laten zien. een oude weverij, een vrouw van 91 die nog steefs potten bakt. en zijn eigen boerderij. daar kregen we kokosnoten uit de boom die hij kweekte.

de volgende dag hadden we een “fiesta”  dit is een filipijns feest waar je van huis tot huis gaat om in elk huis te gaan eten. waar je zo veel te eten krijgt. het eten is hier zooo lekker. de mensen zijn ook zo gastvrij en lief.

iedereen wil hier met ons op de foto het lijkt net of dat we heel beroemd zijn. eigenlijk is dit stiekem wel leuk. we werden de volgende dag uitgenodigd om te komen eten bii onze begeleider. ook hier kregen we weer zo lekker eten. hier hebben we allemaal een traditioneel gerechtje op wat “baloet” heet. dit is een 18 dagen oud kippen embryo in een ei. hoe smaakt het? laat ik het zo zeggen het is niet echt helemaal mijn ding.

2 dagen geleden zijn we met een medebewoonster naar een karaoke bar geweest. ja karaoke is hier een big thing. die avond was zo leuk. we hebben veel nieuwe mensen leren kennen.

ik ga gauw weer genieten van al het moois hier

xxx

1. Angelique:
    Wat een mooie foto.s
    Het is een mooi land
    Geniet ervan xxx
  2. Patricia valentijn:
    30 april 2018
    Super je straalt ook helemaal😊
  3. Patricia valentijn:
    30 april 2018
    Super je straalt ook helemaal 😊
  4. Diny:
    30 april 2018
    Heb genoten van je reisverslag,wens je nog een fijne en leerzame tijd gr.
  5. Monique Eizinga:
    7 mei 2018
    Wat leuk om te lezen hoe je het op de filipijnen hebt. Heel veel Succes en veel leerzame momenten toegewenst..